Yamaha Dt 125 1989

Myös satoja kilometrejä putkeen on 2-päällä putruteltu, eikä Object Linking and Embedding ongelmia ollut. Tosin vaikka sinulla olisi TT-DT voi välitysten pidentäminen kannattaakin. Suomesta sylinteriä löytyy nihkeästi joskus löytynyt täältä npm. Dell´Orto on valmistanut laadukkaita kaasuttimia moottoripyöriin aina luvulta lähtien. Ketju ja rattaat Ketjun voitelujärjestelmä Ketjutyökalut.

Yamaha DT 125 R

Arrow on toinen ”poliisi turvallinen” putki, koska ainakin uusissa putkissa on putkeen löyty EU:n hyväksyntä tunnus elikkä poliisit eivät voi sanoa siitä mitään kun näytät heille sitä merkintää. Kuitenkin asiaan on kaksi ratkaisua. Imukaula on myös mahdollista tehdä itse. Teen tästäkin asiasta tarkemman infon yamaha dt 125 1989 kunhan kerkeän. Tehoputket nostaa huomattavasti koneen yläkierros tehoja -ja vähentää jonkin verran keskikierros vääntöjä.

yamaha dt 125 1989

Alusta ja ohjaaminen

Varsinainen kuristushan tämä kylläkään ei Object Linking and Embedding, mutta kone on tehtaalla suunniteltu toimimaan 32mm kaasuttimella. Avaat pyörän vasemmalla puolella sijaitsevan kotelon johon menee 2 vaijeria 2 kuusiokolo ruuvilla Kotelon sisällä on kiekko jossa on lovi ja johon vaijerit menevät. Boyesenin valmistamia läppiä myydään ainakin Mopo-Sportilla. Valmista suurempaa imukaulaa dt:seen ei löydy, mutta soveltamalla menee ainakin cc Cr:n ja Yz:an imukaula. Huomioi myös se, että suurella todennäköisyydellä vakioputsaria ei saa kiinni 32mm:seen kaasuttimeen. Osittain se voi johtua myös löysästä jousituksesta, joka ikäänkuin imee kaiken jarrutehon.

miesten talvikengät motonet

Yamaha (CC) DT R/RE varaosat moottoripyörät & skootterit | Motonet Oy

Kaasuttimen vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa suurempi imukaula. Dt:tä valmistetaan yhä, kylläkin RE nimikkeen alla. Valmista suurempaa imukaulaa dt:seen ei löydy, mutta soveltamalla menee ainakin cc Cr:n ja Yz:an imukaula. S:än säätämiseen. Honda, Yamaha ja brittivalmistajat ja varsinaisten krossipyörien väliin.

New Yamaha DT R (DT 4BL) Ketju ja rattaat motorcycle parts | Boonstra Parts

Tehoputket nostaa huomattavasti koneen yläkierros tehoja -ja vähentää jonkin verran keskikierros vääntöjä. Olenkin listannut tähän omasta mielestäni tärkeitä huoltotoimenpiteitä. Sitten pyörään virrat päälle, loven pitäisi mennä vasemmalle ja kaasua annettaessa mennä vasemmalle ylöspäin kohti reikää. Toista parikertaa avaimella virtalukossa off-on älä kuitenkaan käynnistä pyörää vielä, ja näet kuinka kiekko liikkuu ja tarkista liikkuuko lovi reiästä oikealle ja takas reikään. Siihenkin kyllä on ratkaisu, nimittäin kaasuttimen ja imukaulan välille laitetaan sopivalla kulmalla oleminen ”kumiputki” tms.. Boyesenin valmistamia läppiä myydään ainakin Mopo-Sportilla. Erilaisia kaasutin vaihtoehtoja löytyy markkinoilta reilusti.